Sidor

måndag 8 december 2014

Dagens läkarbesök!

Idag åkte jag iväg till Helsingfors och träffade läkaren. Provbitarna som togs vid kolonoskopin visade riktigt bra. Inte ett mikroskopiskt tecken på inflammation i tarmen, "deep remission" kallar man det. Så nu avslutas Remsima-infusionerna och jag fortsätter med Azamun-tabletterna. Om tre månader kontrolleras Calpro och blodvärden att allting fortsätter vara bra. Måste genast jag har symptom på försämring kontakta IBD-skötarna så ser man vidare ifall jag blir tvungen att påbörja Remsima igen. 
Om allt är bra, blir det kontroller varje halvt år.

Procentuellt sett så ser min prognos bra ut, i och med att jag inte hade besvär och medicinering innan det blev som det blev. Så vi ska hoppas det får förbli såhär nu. Om det fortsätter såhär så kan jag om några år sluta med Azamun-tabletterna, men Asacol kommer jag antagligen äta livet ut.

Inte så tokig julklapp inte :) Nu hoppas jag att det blir mindre spring hos läkare och vi får vara utan den våldgästande Bassiluskan. Varenda lediga dag den senaste tiden har det varit endera jag eller någon av flickorna som behövt läkare känns det som. Nu är ögon, hosta och öron omskötta...Hoppas ännu vi klarar oss ifrån magsjuka som brukar börja härja kring jul.




PS. För nya läsare kommer här länken till mitt första inlägg då jag ännu hade sjukdomen aktiv:
http://kolitmamma.blogspot.fi/2013/10/min-29de-fodelsedag-da-allting-borjade.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.