Sidor

torsdag 23 januari 2014

Remsima 4 i Ekenäs

Det blev klart vid förra besöket på gastropolikliniken att jag kan få min behandling hemma istället, men att jag antagligen kommer att få Remicade istället för Remsima. Tyckte till en början att det var okej. Men läkaren poängterade ändå att trots att medicinen är av samma verksamma ämne är det ändå inte helt likadana på molekylär nivå. Det kunde betyda att jag kan få biverkningar av Remicade'n. Turligt nog kunde läkaren på vårt sjukhus fixa Remsima hit så jag behövde inte byta medicin.
Igår fick jag min fjärde infusion och eftersom jag hade fått de tre första startdoserna fick jag medicinen nu på en timme. Allt gick fint, och nog kändes det så tryggt och skönt att sitta i bekant miljö.
Men det är så konstigt, har varje gång jag fått medicinen känt det i kroppen. Svårt att beskriva den, det värmer på något sätt. Har tidigare trott att det beror på nervositet, och att jag inte riktigt varit "i skick", men kände det nu igen.
Idag är jag som jag alltid varit dagen efter infusionen, extra trött.
Nåväl, om 8 veckor igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.