Sidor

lördag 22 november 2014

Bassiluskan in the house!

Här har vi Bassiluskan på besök, mest hela tiden känns det som just nu. Efter att flickorna började dagis så har vi varit mer eller mindre snoriga och hostiga sedan dess. Surprise, surprise. Har inte klagat, för vi har varit beredda på det. Men efter att inte sovit en hel natt på väldigt länge och efter att ha hostat i tre veckor så börjar jag få nog. Var ju förkyld innan jag fick förra Remsiman, men hade ännu hosta, och antagligen gjorde medicinen att förkylningen tog ny fart. Har ätit en antibiotikakur nu mot bronkit, och hostan har blivit bättre, men nog känns det i kroppen och huvudet som om att allting inte är borta. Så trööött är jag, känns som att jag skulle kunna sova en vecka i sträck. Springandet har varit på paus, och det harmar. Provade i ett skede, men det slutade i hostattack. Så har nöjt mig med att gå promenader, nästan varje dag istället. Förhoppningsvis vänder det och vi får vara friska över julen :)


"Ingrid och bassiluskan". En av favoritböckerna här hemma.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.