Sidor

tisdag 25 november 2014

Kolonoskopi 4

Såja. Igår var jag på kolonoskopi. Det gick bra, lite mera ont gjorde det den här gången tyckte jag, men ingenting jag inte klarade av. Tarmen såg frisk ut, ingen inflammation och läkaren var nöjd. Så jag är också nöjd. 
Fick förfrågan att få vara med i en undersökning gällande nya DNA-virus (parvovirus). Och självklart vill jag vara med och bidra till forskning som hjälper till att få svaren på flera gåtor om våra kroppar. Det innebar att de tog fyra mera provbitar än vanligt, så undersökningen tog länge tid och därför upplevde jag kanske den mera obehaglig nu då medicinerna jag fick hade börjat sluta verka.
En polyp, om jag minns rätt, hade jag som läkaren klippte bort. Inget farligt med det.
Hon (läkaren) undrade om jag äter Omega-3, vilket jag faktiskt har börjat äta för ungefär en vecka sedan, eller Omega-7 egentligen. Det kan göra att man blöder mycket lättare och det såg man tydligt efter att hon hade tagit provbitarna. Hon behövde gå tillbaka och kolla några gånger att såren efter provbitarna slutat blöda av sig själv.

Nu är det bara att vänta på läkarbesöket den 8.12, och se hur det kommer att se ut i fortsättningen.




Natten till igår var det igen Corinns tur att börja hosta och snora. Ont i örat hade hon också. Vakade och sov med henne och idag har jag också hostan tillbaka och täppt näsa. I lördags var min antibiotikakur slut. Man blir så munter och glad! 
Försöker se det positivt, att jag hittills har fått vara frisk. Då jag fått Remsima nu i över ett år och det är först nu som jag känner att jag är förkyld hela tiden. Och fastän det inte är så att man är febrig och ligger däckad i sängen så blir det tungt att gå omkring med hosta och täppt näsa och samtidigt vakna flera gånger om nätterna. Men lite bitter är jag nog nu. 

2 kommentarer:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.