Sidor

lördag 22 november 2014

Kryssning, barnrum och 2-års kalas.

Kryssningen till Stockholm var riktigt lyckad. Bara vara tillsammans, gå till dukat bord och låta barnen springa och leka var en fröjd. Lite skumppa, bröllopsdagen till ära, hann jag och Jonas med mellan tuggorna på buffén. Mumindiscot var en höjdare, fast så jätte nära Mumin vågade ingen av dem gå. Att ha hytten med utsikt över promenaden (SiljaLine) var ett smart val, för det var underhållande för barnen. Hade man åkt med inställningen att få vara utvilad när man kommer tillbaka hade man nog blivit besviken :), men det gör nog gott att få komma bort lite tillsammans och sedan uppskatta allt man har här hemma igen en tid. Allt som behöver fungera för att vardagen ska löpa blir så fruktansvärt tråkigt och enerverande, och jag tror jag skulle bli galen om jag inte fick komma iväg lite ibland.
Vi åkte tunnelbana, till flickornas förtjusning, från Gärdet till Kista gallerian (t-bane byte på T-Centralen) och spenderade timmar där tillsammans med min goda vän Annika och som också är Corinns gudmor. Fick flera julklappar köpta och en hel del annat roligt också :) Barnkläder från Next t.ex. där kan man snabbt bli ruinerad. Jajks!




Flyttade ju Corinn till eget rum tidigare, vilket var lyckat med tanke på de besvärliga nattningarna vi hade. Dessutom sover hon gärna lite längre på morgonen än Carolin, så hon får sova i fred de dagar vi är lediga. Trots hosta och trötthet tog jag itu med hennes rum och rev de gamla tapeterna, skaffade målning och tyg till nya gardiner för att få hennes rum lite mer flickigt än vad det var tidigare (svart, vitt, grått). Inredning och detaljer är ett stort intresse för mig, så det var kul att få fixa och dona lite igen.Har inte funnits mycket tid över för sådant den senaste tiden. Jonas hjälpte till och målade väggen och såhär blev det till slut, färdigt till hennes födelsedag:





Förra lördagen fyllde vårt lilla trassel, som jag kallar henne, 2 år. Min mamma kom körande från Österbotten på fredagen och var här och bakade bulla och maränger med flickorna. På lördagen hade vi kalas och det var en mycket nöjd fröken som var glad över sina paket och att hon fick äta KAKA :) 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.